Feestelijk jubileumweekend: 5 en 6 november

Op zaterdag 5 en zondag 6 november viert Hillegom “300 jaar Ambachtsheerlijkheid ”. Op 6 november is het 300 jaar geleden dat Jan Six II de ambachtsheerlijkheid Hillegom kocht en dat wordt gevierd. Maar niet alleen dit heugelijke feit verdiend een feestje. Het jaar 2022 is een jubileumjaar voor onze organisatie, de stichting Hillegomse Muziekschool bestaat namelijk 40 jaar! In het weekend van 5 en 6 november is het dus dubbelfeest en dat vieren wij met een feestelijk weekend vol kunst en cultuur in Hillegom.

De Hillegomse Muziekschool viert haar jubileum met diverse activiteiten die in het teken staan van het thema ‘Muziek geeft Kleur’. Muziek geeft het leven kleur en dat kan op heel veel manieren. Voor de één is dat door het leren bespelen van een muziekinstrument, voor de ander is dat door mee te spelen in een orkest, weer een ander geniet van het luisteren naar een muziekoptreden en muziek kan ook van grote betekenis zijn voor de fysieke en mentale gezondheid van mensen.

We hebben gekozen voor een veelzijdig programma op verschillende locaties in het dorp, om op die manier ook te laten zien dat we niet alleen op onze eigen locatie aan de van den Endelaan actief willen zijn maar ook samenwerken met diverse andere culturele en maatschappelijke partners. Om op deze manier willen we een kijkje geven in het brede kleurenpalet van onze stichting.

Programma zaterdag 5 november – Hillegomse Muziekschool 40 jaar

Muziekworkshops – Locatie Hillegomse Muziekschool

Deze workshops zijn gratis. Je kunt gewoon binnenlopen, aanmelden vooraf is niet nodig.

13.00 – 13.30 Muziek voor Kleuters (4 en 5 jaar)

13.30 – 14.00 Muzikale Ontdekkingsreis (vanaf 6 jaar)

14.00 – 14.30 Ukelele (voor kinderen én volwassenen)

14.30 – 15.00 Muzikale Ontdekkingsreis (vanaf 6 jaar)

Muzikale bijdrage aan het programma in de Maartenskerk

In de Maartenskerk is van 14.00 tot 15.00 een programma met Amanda van Diemen, de dorpsdichter en Jhr. Dr. Jan Six X geeft een lezing over 300 jaar ambachtsheerlijkheid Hillegom. De Klezmergroep van de Hillegomse Muziekschool verzorgt de muzikale omlijsting van het geheel. Zangdocente Lida Straathof zal het publiek een korte zangworkshop geven waarin het Hillegoms Volkslied centraal staat. Altijd al benieuwd geweest naar dit speciale lied? Kom dan meezingen!

Optreden HHooK en presentatie HAFA opleiding – Locatie ‘De Bestemming’

Al vele jaren hebben we een succesvolle en fijne samenwerking met de Hillegomse Harmonie Kapel. Van 14.30 tot 16.00 kunt u in het verenigingsgebouw van de HHK genieten van een optreden van het opleidingsorkest (HHooK) en geven een aantal leerlingen van de HAFA opleiding een kort optreden. Om een goed beeld te geven van onze gezamenlijke HAFA opleiding zal drumdocent Andreas Carree een interactieve workshop geven. Een workshop waar iedereen gezellig aan mee kan doen!

Leerlingenoptredens in Plein28 i.s.m. Welzijnskompas

In Plein28 is het hele weekend een overzichtstentoonstelling van kinderkunst te bekijken.

Op zaterdagmiddag geven leerlingen van de muziekschool 2 optredens:

15.00 – 15.30 optreden 1

16.00 – 16.30 optreden 2

Als je les hebt op de muziekschool en mee wilt doen, dan kun je je opgeven bij je docent of door een mail te sturen naar info@hillegomsemuziekschool.nl

Programma zondag 6 november – Hillegomse Muziekschool 40 jaar

Er is om 13.30 uur opnieuw de mogelijkheid om mee te lopen met een wandeling van Stichting Vrienden van Oud Hillegom. Vanaf 14.00 uur zijn er verschillende voorstellingen van muziek en dans in het gebouw van Stichting Cultuurbeleving Hillegom (voorheen de Kulturele Raad) aan de Irenelaan. Aan deze voorstelling wordt meegewerkt door het blokfluitensemble en het Hillegomse Muziekschool Ensemble.

Het volledige programma voor dit weekend is vanaf 20 oktober te vinden op www.kunstinhillegom.nl