Verhuur instrumenten

Wil je een instrument leren bespelen maar heb je nog geen eigen instrument? Wij begrijpen dat de kosten van een instrument en de twijfel of een instrument wel bij je past een drempel kunnen zijn om zelf een instrument aan te schaffen. Daarom bieden wij leerlingen met een abonnement de mogelijkheid om in hun eerste lesjaar een instrument te huren via de muziekschool voor de volgende tarieven:

Instrument

Huurprijs per jaar (excl. BTW)

Altviool

4/4 Viool

3/4 Viool

1/2 Viool

1/4 Viool

1/8 Viool

Klarinet

Trompet

Trombone

Altsaxofoon

Tenorsaxofoon

€ 150,-

Dwarsfluit

Gitaar (beginner)

Gitaar (gevorderd)

€75,-

Ukelele

€ 25,-

Voor de huur van een instrument hebben we de volgende afspraken en voorwaarden:

• Het gehuurde instrument blijft eigendom van de Stichting Hillegomse Muziekschool.
  • Het huurtarief is gebaseerd op een kalenderjaar. Bij eerdere beëindiging van de lessen en daarmee de huurovereenkomst is geen restitutie mogelijk.
  • Indien de lessen bij Stichting Hillegomse Muziekschool eerder worden beëindigd dan de datum die op dit contract vermeld staat, vervalt automatisch ook het recht op het gehuurde instrument. Het instrument wordt door de huurder ingeleverd aan het einde van de laatste les.
  • Accessoires, zoals snaren, rieten e.d. zijn voor rekening van de huurder.
  • De huurder zal het gehuurde instrument met de grootst mogelijke zorg behandelen, bespelen en schoonhouden.
  • Tijdens de huurperiode is de huurder verantwoordelijk voor het gehuurde instrument; beschadigingen en verlies komen dan ook voor rekening van de huurder en dienen direct aan de Hillegomse Muziekschool gemeld te worden.
  • Het is niet toegestaan het instrument aan anderen uit te lenen zonder uitdrukkelijke toestemming van de Hillegomse Muziekschool.
  • De Hillegomse Muziekschool draagt zorg voor het goed functioneren van de gehuurde instrumenten gedurende de gehele huurperiode. Gebreken welke tijdens de huurperiode ontstaan bij normaal gebruik zullen, in overleg met de huurder, zo snel mogelijk verholpen worden.
  • Na afloop van de huurperiode worden de instrumenten in de oorspronkelijke staat weer teruggebracht bij de Hillegomse Muziekschool.
  • Verlengen van deze huurovereenkomst is alleen mogelijk in overleg en afhankelijk van de beschikbaarheid van het instrument.

Heb je interesse in de huur van een instrument? Stuur een mail naar info@hillegomsemuziekschool.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ik wil graag meer informatie over de beschikbaarheid van een huurinstrument: