Meedoen in Hillegom

In Hillegom zijn heel veel voorzieningen waar inwoners zonder verwijzing gebruik van kunnen maken. Deze voorzieningen helpen inwoners om zich gezond en energiek te voelen en mee te doen in de maatschappij. Denk aan sportclubs en culturele verenigingen, maar ook aan organisaties waar je terecht kunt met vragen over ontmoeting, welzijn en omgaan met geld. Ze staan nu (bijna) allemaal op de website: meedoeninhillegom.nl Handig! Op deze manier werkt Hillegom aan een energieke en krachtige samenleving.

Ook de Hillegomse Muziekschool is te vinden op deze site. Bij een muziekschool denken heel veel mensen meteen aan onderwijs en aan leren en oefenen, maar muziek kan op heel veel andere manieren iets voor jou betekenen.

Muziek:
· Levert een bijdrage aan je persoonlijke ontwikkeling
· Heeft veel positieve effecten op de ontwikkeling van kinderen
· Draagt bij aan een positieve en gezonde leefstijl, zowel mentaal als sociaal
· Stimuleert het brein en kan op deze manier een bijdrage leveren in de zorg van mensen met bijvoorbeeld hersenziektes
· Biedt troost en afleiding in moeilijke omstandigheden
· Laat mensen ongeremd en zonder beperkingen genieten
· Verbindt en draagt bij aan sociale samenhang

Kortom: Muziek geeft kleur aan je leven!