Piano

De piano is altijd een enorm allround instrument. Als solo- en begeleidingsinstrument in zowel het klassieke genre als vele vormen van de lichte muziek. Een pianist is altijd welkom!
Het plezier en de persoonlijke, muzikale ontwikkeling staan voorop!

Om piano te leren spelen heb je geen voorkennis nodig en kun je direct beginnen. Je moet alleen wel thuis oefenen op een akoestische of een digitale piano. Samen met de leerling gaan we op zoek naar wat hem of haar aanspreekt en de beste manier om dat te leren.

Binnen de lessen wordt gewerkt met een heel gevarieerd repertoire. Van pianomethodes tot blues, van Mozart tot Yann Tiersen. Welk repertoire er ook op de lessenaar staat, de focus van de lessen ligt met name op het inzicht in studeren. Hoe krijg je zo snel en mooi mogelijk nieuwe stukken in je vingers? Hoe leer je deze werken uit je hoofd? Hoe krijg je “snelle vingers”?

Tijdens de les leer je ook noten lezen, ritmisch tellen, je pianohouding en dynamiek uitvoeren zodat je een perfecte basis hebt.

Op al deze vragen, en nog vele anderen krijg je bij de Hillegomse Muziekschool duidelijk antwoord. De lessen vinden uitsluitend plaats op de muziekschool waar je op een perfect instrument kunt spelen: twee nieuwe Yamaha piano’s.

Lesdag: maandag – dinsdag – woensdag – donderdag

Kennismakingsles
Heb je zin om op les te komen maar wil je eerst een les uitproberen?
Geen probleem! Je kunt gedurende het hele jaar een kennismakingsles aanvragen zodat je eerst kunt kennismaken met de docent en/of het instrument. De docent neemt dan contact met je op om een afspraak te maken en deze proefles is grati

Erna Nieuwenkamp

Jolijn Goethals