Nieuwe coronamaatregelen: afstand en coronatoegangsbewijs (update 13-11-2021)

Update 13-11-2021: De coronamaatregelen die zaterdag 6-11-2021 zijn ingegaan blijven onveranderd en er komen geen nieuwe maatregelen bij. Wil je als ouder een les bijwonen of wachten in de muziekschool in plaats van buiten? Met een coronatoegangsbewijs ben je welkom om mee te komen naar de muziekles en in het lokaal te blijven.

Het is jammer dat ouders niet mee de school in kunnen, maar we delen onze locatie met Balletschool Martha de Rijk en het Fioretti College HIllegom. Als iedereen binnen zou komen zouden we de 1,5 meter niet kunnen waarborgen. In de leslokalen kunnen we de 1,5m waarborgen. In de wachtruimte niet, dus daarom geldt deze regel NIET voor het wachten in de hal.

Maatregelen vanaf 06-11-2021:

Beste leerlingen en ouders,

Vanaf a.s. zaterdag 6 november worden de coronamaatregelen weer aangescherpt. Helaas heeft dit ook gevolgen voor de muziekschool:

Coronatoegangsbewijs
Vanaf zaterdag 6 november zijn wij verplicht iedereen vanaf 18 jaar te vragen hun coronatoegangsbewijs te tonen. Docenten zullen aan het begin van de les de QR-code aan hun leerling vragen en deze scannen. Leerlingen boven de 18 jaar die niet beschikken over een geldige QR-code kunnen contact met hun docent opnemen zodat we hen een online les kunnen aanbieden.

1,5 meter afstand
Ouders wordt vriendelijk verzocht hun kind bij de deur af te zetten en niet mee naar binnen te komen. Hierdoor kunnen wij binnen zorg dragen voor de veilige afstand van 1 ½ meter, en wordt voorkomen dat lestijd verloren gaat door het scannen van QR-codes van ouders. Het is voor ouders helaas dus weer even niet toegestaan mee naar binnen te komen, maar hoe vervelend dit ook is we hebben gelukkig in een eerdere periode gemerkt dat dit heel goed gaat!

Onze prioriteit ligt bij de voortgang van onze lessen en wij vragen dan ook jullie begrip voor de praktische uitvoering van deze landelijke maatregel. Hoewel het impact zal hebben op ons allemaal hebben wij er vertrouwen in dat wij op deze manier veilig met elkaar kunnen blijven muziek maken!

Met een hartelijke groet, ook namens het docententeam
Nadine Stolk, directeur Hillegomse Muziekschool