In dierbare herinnering: Erik Warmerdam

Vorige week bereikte ons het droevige en schokkende bericht dat onze oud-collega Erik Warmerdam plotseling is overleden.

Erik was in mei afgelopen jaar gestopt met werken om te gaan genieten van zijn vervroegd pensioen in Limburg. Het is wrang en verdrietig dat dit geluk maar zo kort heeft mogen duren….

Erik was veel meer dan een hele goede gitaardocent, hij was ook arrangeur en dirigent. In die hoedanigheid leidde hij veel gitaarprojecten, maar was hij ook jarenlang actief als docent-dirigent-arrangeur van het Hillegomse Muziekschool Ensemble en leidde hij veel andere orkestprojecten. Eén van de hoogtepunten was het muziekstuk dat hij componeerde voor de opening van onze nieuwe locatie in 2013: Casa Nova.

Als eerbetoon aan alles wat Erik voor onze muziekschool, voor onze leerlingen en voor ons als collega’s heeft betekend zullen we tijdens zijn uitvaart met een aantal collega’s muziek maken. Wij zullen onder andere één van zijn prachtige arrangementen spelen: “Touch her soft lips and part”.

In de muziekschool is vanaf vandaag een herdenkingsplek ingericht waar je een blijk van medeleven kunt achterlaten voor de familie van Erik. Wij zullen zorgen dat dit op een later moment bij hen wordt bezorgd.

Toen Erik in mei van dit jaar stopte met werken op de muziekschool namen wij afscheid van een collega, maar nu moeten wij als collega’s en oud-collega’s afscheid nemen van een muziekvriend. Dank jullie wel voor al het medeleven dat we als team tot nu toe al mochten ontvangen van leerlingen en ouders. Dat doet ons enorm goed!