Lesmogelijkheden

Als je muziek wilt leren maken is het vaak een drempel om meteen voor een heel cursusjaar in te schrijven. Om de drempel om te starten met muzieklessen zo laag mogelijk te houden hebben we een keuze uit verschillende lesmogelijkheden:

Gratis kennismakingsles

Je kunt het hele cursusjaar een gratis kennismakingsles aanvragen voor 1 of 2 instrumenten naar keuze. In deze les maak je kennis met de docent en kun je het instrument proberen.

Basiscursus

Speciaal voor kinderen bieden we basiscursussen aan. Dit zijn instapcursussen waarin de kinderen in kleine groepjes van 3 of 4 kinderen 6 lessen van 30 minuten krijgen. In deze lessen leren ze de eerste noten spelen op het instrument zodat ze wat langer de tijd hebben om uit te vinden of muziekles en het instrument bij hen past. Tijdens de cursus krijgen ze ook een leeninstrument mee naar huis.

Lessenkaarten

De lessenkaarten zijn er voor leerlingen die nog niet zeker zijn van hun keuze en nog een aantal kennismakingslessen nodig hebben voordat zij hun definitieve keuze maken voor een jaarcursus. Ook is deze kaart goed te gebruiken voor leerlingen die hun instrument van vroeger weer eens willen oppakken.

Er zijn 5 en 10 lessenkaarten te koop voor lessen van 20 of 30 minuten. De lessen worden in overleg met de docent gepland. Een lessenkaart kan ook gebruikt worden voor lessen bij verschillende docenten en voor verschillende instrumenten.

Abonnementen

Ben je ervan overtuigd dat muziekles helemaal iets voor jou is? Dan is een abonnement echt iets voor jou! Je kunt kiezen uit verschillende abonnementen van wekelijkse of tweewekelijkse lessen. Vanaf het nieuwe cursusjaar 2022-2023 geldt voor alle abonnementsleerlingen een opzegtermijn van een maand, dus ook voor nieuwe leerlingen die met hun eerste lesjaar van start gaan. Op deze manier hopen we de drempel om te kiezen voor een abonnement te verlagen.

Nieuw! Duoles

Nieuw in ons abonnementenaanbod is de duoles. Lijkt het je leuk om samen muziek te maken? De duoles is dan echt iets voor jou! Tijdens het samenspelen leer je naar elkaar luisteren en op elkaar te reageren; kortom je leert van elkaar! De duoles is alleen mogelijk als er een geschikte combinatie kan worden gemaakt van twee leerlingen die qua leeftijd en niveau goed bij elkaar aansluiten. Dit gaat altijd in overleg met de betreffende docent.